mystery-quest pseudo-klant mystery-shopper mystery-caller mystery-e-mailer

 
 
 
 
 

MYSTERY GUESTING

Middels een mystery guest of Pseudo klant, wordt de kwaliteit van de dienstverlening in een bedrijf gecontroleerd (restaurants, hotels en winkels).

Het onderzoek kan gericht zijn op klantvriendelijkheid, service, of vaardigheden van medewerkers en of zij zich houden aan het bedrijfsprotocol/bedrijfsreglement.

Vooraf wordt met u besproken wat u precies gecontroleerd/geëvalueerd wilt hebben. Gedragingen die niet relevant blijken te zijn worden niet gebruikt in het onderzoek.

Er zijn vele variaties op het concept mystery guest denkbaar. Al deze vormen van mystery guest-beoordelingen kunnen gebruikt worden om een antwoord te vinden op vragen zoals:

  • Hoe klantvriendelijk en vakbekwaam zijn de medewerkers
  • Voldoet de geleverde service aan de verwachtingen die zijn gewekt
  • Hoe ervaart de gast/klant de algemene sfeer van het bedrijf
  • Hoe snel wordt een klant geholpen.

Enkele voorbeelden:

  • Mystery guest / Pseudo klant
  • Mystery shopper voor bijvoorbeeld supermarkten, warenhuizen, servicedesks of banken
  • Mystery caller telefonische service evalueren
  • Mystery e-mailer beoordeeld de communicatie per e-mail.

terug naar Diensten

 
 
 

 
 
      Copyright ©Subiectum 2017 all rights reserved | Disclaimer |Voorwaarden|